شاهبان مشاورخانواده وزوج درمانگر

زندگی خود را دوباره بیافرینید

از طرف مولف
چرا شما باید کتاب دیگری در حوزه خودیاری مطالعه کنید؟
ما اعتقاد داریم که این کتاب خلاء موجود در بین کتاب های خودیاری را پر می کند. کتاب های بی نظیری در حوزه خودیاری نوشته شده است. بسیاری از این کتاب های خودیاری در روش درمان خود، عالی هستند. با این حال، اکثر این کتاب ها به مسائل محدودی می پردازند. برخی از این کتاب ها تنها به مشکلات خاصی مثل افسردگی، وابستگی، کمرویی یا انتخاب همسر می پردازند. اگرچه برخی از این کتاب ها ممکن است مسائل متعددی را پوشش دهند، اما محدودیت دیگری گریبان این کتاب ها را می گیرد. محدودیت کتاب های خودیاری این است که تنها از یک رویکرد برای حل و فصل مشکلات سود می برند. به عنوان مثال برخی از این کتاب ها از روش های شناختی – رفتاری با بازسازی گذشته استفاده می کنند. برخی از این کتاب ها نیز به مسائل جدی و جهان شمولی مثل مرگ می پردازند، اما راه حل های این کتاب ها بسیار گنگ و مبهم است. گاهی اوقات ابهام گویی یا کلی گویی این کتاب ها چنان است که ما نمی توانیم پی ببریم که چگونه به تغییرات دلخواه دست یابیم.
در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید“، من و ژانت کلوسکو، روش جدیدمان برای تغییر الگوهای دیرپای زندگی را با شما در میان می گذاریم. در این کتاب به شناسایی و چالش با یازده تله زندگی می پردازیم که به مشکلات اساسی و مخرب زندگی دامن می زنند. به عبارتی، مشکلات زندگی آتشی است که از گور این تله ها بر می خیزد.
ما هر روز با این روش به حل و فصل مشکلات افراد می پردازیم. ما با ترکیب چندین تکنیک از رویکردهای مختلف به شما کمک می کنیم که این تله های زندگی را تغییر دهید. درنتیجه، ما فکر می کنیم این کتاب با برخورداری از رویکردی جامع و دقیق به حل و فصل مشکلات دیرپای زندگی شما کمک می کند. به نظر ما این کتاب در مقایسه با اکثر کتاب هایی که مطالعه کرده اید، مفیدتر و ثمربخش تر است.
از آنجا که این کتاب به نوعی سرگذشت زندگی شخصی و حرفه ای من است مایلم که برای شما توضیح بدهم که چگونه این شیوه درمانی را تدوین کردم..
سرگذشت زندگی حرفه ای من مثال سفری است که برای خودشناسی طی کرده ام. من در سال ۱۹۷۵ از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شدم. یادم می آید که اولین تجارب بالینی خودم به عنوان درمانگر را در دوره کارورزی در مرکز سلامت روان جامعه نگر فیلادلفیا پشت سر گذاشتم. من در دانشگاه روش راجرز را یاد گرفته بودم که روشی غیررهنمودی است. از اینکه باید برای درمان بیماران وقت زیادی صرف می کردم، حوصله ام سر می رفت. بیماران با مشکلات اساسی در زندگی شان روبه رو بودند. آن ها برای درمان مراجعه و احساس های خودشان را بازگو می کردند. من یاد گرفته بودم که گوش بدهم……

از طرف ناشر
در این کتاب که مؤلفان آن هر دو از شناخت درمانگران بنام هستند، ۱۱ الگوی رفتاری مخرب و تکراری، که با خودانگارۀ منفی ارتباط دارند، مشخص شده اند. ضمن شرح حال بیماران واقعی، مؤلفان نشان می دهند که چگونه هر یک از این الگوهای ناکارآمد از تجارب کودکی ریشه گرفته و خود، مبنایی برای ارزیابی خویشتن در بزرگسالی می شوند. در ادامۀ کتاب، برنامه ای عملی با استفاده از تکنیک های تجربی (تماس با کودک درون) و شناختی (بازنویسی خود و جایگزینی آن با الگوی ناکارآمد) و رفتاری (شناسایی رفتارهای خاص و تغییر آن ها) معرفی می شود. این کتاب ابزار قدرتمندی برای کار با مراجعان بر اساس رویکردهای شناختی و طرح واره درمانی است. دکتر آرون تی. بک بنیانگذار درمان شناختی رفتاری در مقدمۀ این کتاب می نویسد: یانگ و کلوسکو بر اساس خلاقیت و تدبیراندیشی توانسته اند ابزارهای اثرگذاری برای تغییر روابط بین فردی و روابط شغلی تدوین کنند. به دنبال تغییر در روابط بین فردی و روابط شغلی، زندگی تغییر شگرفی خواهد کرد. این کتاب نشان می دهد که نویسندگان از بینش بالینی، حساسیت و شفقت خاص ی برای راه حل اندیشی مشکلات بین فردی و مشکلات شغلی برخوردارند.

خانم حمیده شاهبان مشاور خانواده و زوج درمانگر (غرب، صادقیه، آزادی و تهرانسر) تهران
شماره تماس جهت رزرو وقت مشاوره: ۰۹۳۹۳۹۲۹۹۵۲

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>